29 juli: Dag van de Slag: Gratis toegang in het museum

29-7-2023

Vier de Dag van de Slag in en om Museum Vlaardingen

Op zaterdag 29 juli vindt de 'Dag van de Slag' plaats en gaan we terug naar de middeleeuwen. Van 11.00 uur tot 16.00 uur brengen de historische handelaren het verleden tot leven tijdens de jaarmarkt rondom de Grote Kerk: Ambachtelijke producten, middeleeuws vertier en veel gezelligheid lonken naar u.

In Museum Vlaardingen neemt de duik in ons verleden moderne vormen aan! Hier ontdekt u om 13.30 uur het Vlaardingen van 1273 in een digitale animatie. Vijftig Vlaardingers lieten zichzelf scannen en zijn nu als avatars geüpload in het Vlaardingen van toen.

Een andere mogelijkheid om te struinen door het verleden is met de website en app van ‘History 5D’, een Google Streetview van het verleden. Nadat onlangs de Vlaardingse haven rond 1700 is toegevoegd, wordt op de Dag van de Slag het grafelijk Hof rond het jaar 1000 gepresenteerd.

Geniet verder in het museum van de verschillende tijdelijke tentoonstellingen en bewonder de maquette van Helinium van het Vlaardingen van 1273. Bovendien is er de Archeoshop voor kinderen, waar ze kunnen graven, objecten determineren en exposeren als echte archeologen. Bezoek ook de Dino-tentoonstelling!

Een evenement vol historie en avontuur! De  toegang tot het museum is 29 juli gratis.