Bezoek Museum Vlaardingen in de Kerstvakantie!

22-12-2022

Tentoonstellingen en speciale speurtocht voor kids

Zin om iets leuks te doen deze kerstvakantie? Breng een bezoek aan Museum Vlaardingen. Leuk voor het hele gezin. Leer meer over de geschiedenis van de oudste stad van Holland. Wist je dat Vlaardingen de belangrijkste haringstad van de Republiek was? In het museum ontdek je alles over dit visserijverleden. Bezoek ook de tentoonstelling Lekker dan?!, over de duurzame relatie tussen Vlaardingen en de voedingsmiddelenindustrie. Of maak kennis met de Vlaardingse schilder Willem Brinkman in de tentoonstelling Kijken op gevoel. Via een speciale audiotour ontdek je de bijzondere verhalen die schuilgaan achter de kunstwerken.

Maar ook voor kinderen hebben we leuke activiteiten. Ga door het hele museum op zoek naar scheepsvlaggen. Deze zijn te vinden op schilderijen, modellen, muurgrafieken, waar dan ook! Of doe de fotospeurtocht en ontdek de scheepsmodellen in het museum. Hoe snel kan je ze allemaal vinden? In onze knutselhoek mogen alle kinderen hun eigen vlaggen maken om mee naar huis te nemen.

Wij hopen jullie in Museum Vlaardingen deze Kerstvakantie te mogen begroeten!

Let op: Speciale openingstijden ivm de feestdagen:

Maandag 26 december (Tweede Kerstdag) is het museum geopend van 12.00 - 16.00 uur. Het museum is gesloten op 24, 25 en 31 december en 1 januari.