Leerlingen Spieringshoek maken Museum Vlaardingen leuker voor leeftijdsgenoten

17-3-2022

Kids komen met creatieve ideeën

De afgelopen maanden hebben 2 klassen van het Technasium Spieringshoek in opdracht van Museum Vlaardingen in groepjes gewerkt aan een zintuigelijke experience voor leeftijdsgenoten bij diverse objecten in het museum. Vorige week donderdag 10 april presenteerden zij hun verrassende resultaten. Zo waren er een gewonde arm om zelf te verbinden bij onze medicijnkist, een tijdmachine en een geweldig filmpje waarin we werden toegesproken door de Krabbeplasman. Eén van de hoogtepunten vond ik het idee om het publiek het gevoel van de Slag bij Vlaardingen te laten beleven door een trilplaat te gebruiken. En wist u dat een stuk tuinslang bijna net zo aanvoelt als de schubben van een vis? Al met al een geslaagde samenwerking waaruit we zeker ideeën gaan gebruiken in de komende tijd.

Een uitgebreid artikel over de geslaagde samenwerking is hier te lezen.