Museum Vlaardingen doet mee met de actie 🧡rt for Ukraine

3-3-2022

Museum Vlaardingen doneert aan Giro 555 voor opvang Oekraïense vluchtelingen

Zoals velen zijn wij diep geschokt door de ontwikkelingen in Oekraïne. We maken ons grote zorgen over de gevolgen van de grootscheepse vijandelijkheden in Oekraïne voor de inwoners van het land.

In de maand maart herdenkt Vlaardingen de Geuzen, de eerste groep verzetsstrijders in de Tweede Wereldoorlog. Met het uitreiken van de jaarlijkse Geuzenpenning eert de stad mensen en organisaties die zich verzetten tegen dictatuur, discriminatie en racisme. Zoals de ontwikkelingen in Oekraïne laten zien is, is dit nog helaas nog steeds hard nodig.

Museum Vlaardingen opent dit weekend de Geuzenmaandtentoonstelling ‘Onafhankelijk’. Alle opbrengsten van dit openingsweekend doneren wij aan Giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen. Wij nodigen onze bezoekers uit om nog een extra bijdrage te doen.

Direct doneren kan via https://bit.ly/3IzuTW9

Deze actie is onderdeel van de landelijke campagne🧡rt for Ukraine van het culturele veld.

#🧡rtforUkraine #hArtforUkraine #geuzenmaand #geuzenmaand2022