Sinterklaas logeert in Museum Vlaardingen

7-11-2021

Kijk rond in het huis van Sinterklaas

Museum Vlaardingen ontving begin september een mailtje van Sinterklaas, uit Spanje. Hij vertelde dat hij er erg veel zin in heeft om dit jaar weer naar Vlaardingen te komen. Hij had nog goede herinneringen aan twee jaar geleden, toen hij in Museum Vlaardingen logeerde. Daarom schreef hij naar het museum, om te vragen of hij ook dit jaar weer welkom zou zijn in het museum.

De directeur van het museum heeft direct een mailtje terug gestuurd en Sinterklaas van harte uitgenodigd om ook dit jaar weer in het museum te komen logeren.

Inmiddels hebben de medewerkers van het museum, samen met de hulppieten, het huis van Sinterklaas al bijna helemaal ingericht. Zijn bed is opgemaakt, het grote boek staat op zijn bureau en een mooie kachel zorgt er voor dat Sinterklaas het niet koud zal krijgen. Ook zwerven er al heel veel pakjes door het museum.

Op zaterdag 13 november zal Sinterklaas in Vlaardingen aankomen. Na de intocht zal hij in alle rust zijn koffer uitpakken en even rustig bijkomen van de lange reis uit Spanje. Vanaf zondag 14 november zijn alle kinderen van Vlaardingen van harte welkom om te komen kijken en te spelen in het Sinterklaashuis. En als er niemand kijkt, kan je misschien wel stiekem op het bed van Sinterklaas springen....!

Het Sinterklaashuis is gratis te bezoeken. Een tijdslot reserveren is niet noodzakelijk. Een vrijwillige donatie is van harte welkom, dan kan het museum ook volgend jaar weer een mooi huis voor Sinterklaas inrichten.

Openingstijden Sinterklaashuis:
14 november t/m 5 december
Dinsdag t/m zaterdag 10.00-17.00 uur
Zondagen 12.00- 17.00 uur (maandagen gesloten)

Museum Vlaardingen
Westhavenkade 54