Stralende terugblik op 750 jaar stadsrechten

16-1-2024

Welkom in de tijdreis door Vlaardingen 750!

Deze jubileumexpositie is een terugblik op een jaar vol verbinding en festiviteiten! Op 7 januari startte het jubileumjaar met de trotse wapperende Vlaardingen-750-vlaggen die de hele stad sierden. Het jaar eindigde met twee dagen van sprankelende stadsliefde, waarmee we een fantastisch hoofdstuk afsloten.

Samen hebben we gevierd, gefeest en genoten van alle bijzondere momenten. Deze expositie nodigt je uit om terug te kijken op al die evenementen en activiteiten.

Naast talloze foto’s presenteren we ook enkele items die een rol speelden tijdens de wijkentour van de Stadskaravaan. Neem een kijkje in de speciale koffer die werd gebruikt om het campingplan te presenteren. En weet jij nog waar de gouden glitterjasjes schitterden?

Dit alles hebben we te danken aan Floris V, de graaf die 750 jaar geleden de stad Vlaardingen stadsrechten verleende. Lees ook wat hij de stad in 2023 schonk als jubileumcadeau: het ‘V-teken van Vlaardingen‘.

De expositie wordt compleet gemaakt met video-opnamen, waarin de herinneringen tot leven komen. We zijn zeer benieuwd naar wat je herkent en welke herinneringen je hebt aan dit bijzondere jubileumjaar. Laten we samen terugblikken en nadenken over wat er volgend jaar opnieuw mag opbloeien.

Te zien t/m 25 februari 2024