Tentoonstelling Rijnmondiaal geopend

13-11-2021

Corona-proof opening van nieuwe tentoonstelling

Op 13 november is, in aanwezigheid van de kunstenaars en speciale genodigden, de tentoonstelling Rijnmondiaal. Beeldende Poezie uit de regio Rijnmond geopend.

Voor deze tentoonstelling zijn zestien kunstenaars geselecteerd, die de eigentijdse beeldende kunst uit de regio Rijnmond vertegenwoordigen. Het werk van deze kunstenaars is opgenomen in de collecties van vooraanstaande musea zoals Boijmans van Beuningen en Voorlinden, wat het hoge niveau van de beeldende kunst uit deze regio - en van deze tentoonstelling- aantoont.

De deelnemende kunstenaars zijn: Ton Delfos, Sjef Henderickx, Rob van der Hoeven, Fenneke Hordijk, Diederik Klomberg, Wilma Kuil, Olaf Mooij, Magriet Mostert, Irma Rengur, Piet Rook, Ropp Schouten, Charlotte Schleiffert, Eric van Straaten, Winnie Teschmacher, Eveline Visser en Karin de Visser. De tentoonstelling is samengesteld door de Vlaardingse kunstenaars Cees Eykelenboom en Hans Rikken van de Stichting Metamorphose. Deze Vlaardingse stichting organiseert en ondersteunt projecten en evenementen met een sociaal- educatief karakter op het gebied van kunst en cultuur in de ruimste zin van het woord.

Met deze tentoonstelling plaatst Museum Vlaardingen, als museum van de stad Vlaardingen, kunst en ontwikkelingen uit de eigen stad in een bredere regionale context. Het is de bedoeling dat Rijnmondiaal iedere twee jaar zal plaatsvinden, om zo de ontwikkelingen in de regio te blijven volgen.

Kijk voor meer informatie op Rijnmondiaal: Beeldende poëzie uit de regio Rijnmond