Vacature Student-vrijwilligers voor de collectie

23-4-2022

Wil jij graag leren werken met een museale collectie? Word vrijwilliger bij ons!

Museum Vlaardingen is het museum van de stad Vlaardingen. Het museum is volop in ontwikkeling met prachtige tentoonstellingen en bruisende activiteiten. Het museum bezit een uitgebreide collectie in relatie tot de geschiedenis en erfgoed van de stad Vlaardingen variërend van kleding tot maquettes en van schilderijen tot diverse soorten werktuigen. Een groot deel van het werk in het museum wordt door vrijwilligers gedaan. Wil jij ook meedoen? Op dit moment zoekt het museum meerdere student-vrijwilligers voor de collectie. Sinds oktober 2021 is Museum Vlaardingen bezig met het herwaarderen van de collectie. Van alle objecten die het museum bezit wordt bekeken of ze blijven of dat ze afgestoten worden. Wij hanteren hierbij de Leidraad Afstoting Museale Objecten van de Museumvereniging. Soms is het nodig uitgebreider onderzoek te doen naar een object alvorens een beslissing genomen kan worden. Wij zoeken studenten geschiedenis/erfgoed/kunsthistorie die op vrijwillige basis een deel van dit onderzoek willen uitvoeren, zodat het team van input wordt voorzien om tot een goede beslissing te komen.

Kijk voor meer informatie op de vacaturepagina!