Jazz in Museum Vlaardingen

3-3-2024

Rotterdam Grooves release concert van DROOG5

Op zondagmiddag 3 maart a.s. zal jazz- ensemble DROOG5 in het museum een bijzonder concert geven, ter gelegenheid van het verschijnen van hun nieuwe CD Rotterdam Grooves,. 'Special guest’ die middag is Gijs Anders van Straalen, de percussionist in de Wouter Hamel band.

DROOG5 is in 2017 gestart als World Jazz cross-over ensemble uit Vlaardingen/ Rotterdam en speelt vooral eigen composities op het grensvlak van wereldmuziek & jazz met een toefje klassiek; een ware ‘wereldse cross-over’. Met name de arrangementen van sopraansax en cello maken de bijzondere en originele sound.

De muziek is overwegend vrolijk, soms met humor, afgewisseld met soms ook eens een lyrische song.

Droog 5 bestaat uit:
Hans Rikken – sopraansax & klarinetten en teksten
Angelique Boel – cello en altsax
Stan Stolk – contrabas en elektrische bas
Luuk Kranenburg – drums & percussie
WillemJan Droog – vleugel en keyboards

Voor een voorproefje kijk je op de Facebookpagina van DROOG5 of op de website van Relative Records.

Mis dit bijzondere museumconcert niet en bestel snel je tickets via onderstaande ticketbutton!

Zondag 3 maart as, 14.30 uur, Museum Vlaardingen, Westhavenkade 54, Vlaardingen

Prijs inclusief museumbezoek, hapje en drankje:

• Volwassenen - € 8,50
  • Kinderen - € 3,00
  • Rotterdampas - € 3,00
  • Museumkaart - € 3,00
Dit concert is mede mogelijk dankzij een cultuursubsidie van de gemeente Vlaardingen.

Ticket Concert DROOG5