Lezing: De urgentie van kunst. Door Hans Rikken.

6-2-2022

Kunst maakt de samenleving

In deze lezing zal de Vlaardingse kunstenaar en mede-samensteller van de tentoonstelling Rijnmondiaal Hans Rikken proberen aan te tonen dat er een onlosmakelijk verband bestaat tussen het maken van een kunstwerk en het maken van een samenleving, tussen de kwaliteit van een samenleving en de kwaliteit van haar voorzieningen voor kunst.

Maken is dus een belangrijk thema.

Hans Rikken: 'Het is nogal in de mode, zeker in deze corona tijden, om te verkondigen dat deze pandemie ons met de neus op het feit drukt dat niet alles maakbaar is. De pandemie, die werkt als een vergrootglas op de samenleving, drukt ons inderdaad met de neus op vele feiten. Maar ik zou daartegenover willen stellen dat dit juist laat zien dat een samenleving gemaakt wordt en dat de huidige samenleving vraagt om grote veranderingen, een andere vorm, waar kunst een doorslaggevende rol in kan spelen...'

Deze lezing is onderdeel van het programma rond de tentoonstelling Rijnmondiaal. Beeldende Poezie uit de regio Rijnmond.

Zondag 6 februari 2022, 15.00 uur.

Kosten: inbegrepen bij entreebewijs museum.

Aanmelden verplicht via info@museumvlaardingen.nl ovv lezing Hans Rikken.

Let op: In verband met de coronamaatregelen geldt een maximum van 30 personen. Alleen toegang met een geldig corona-toegangsbewijs en ID.