Hoogstraat Vlaardingen: de oudste straat van Holland?

Midden in het oude stadshart van Vlaardingen ligt de Hoogstraat. Zoals de naam al aangeeft, is de straat hoger gelegen dan de omgeving. De straat ligt op een dijk die aan het eind van de 12e eeuw is aangelegd. Dankzij archeologisch onderzoek is bekend dat de straat nog vele eeuwen ouder is en vermoedelijk teruggaat tot in de 8e eeuw. De Vlaardingse Hoogstraat herbergt dertien eeuwen aan geschiedenis. Maar is de Hoogstraat daarmee ook de oudste, continu bewoonde straat van het oude graafschap Holland?

Bezoek de nieuwe archeologietentoonstelling in het museum om antwoord te krijgen op deze vraag....

Deze tentoonstelling is samengesteld door de Dienst Archeologie van de gemeente Vlaardingen

Leuk museum! Boven verwachting! Aardige dames, zij gaven een goede uitleg over het museum. Alles zeer schoon.

Nelleke van Meijgaard, oktober 2021