750 jaar Vlaardingen viert 150 jaar Hindostaanse immigratie

4-6-2023

Maak kennis met de culturele nalatenschap van de Hindostaanse immigranten.

Tickets voor 4 juni

Het eerste deel van de voorstelling, ‘Raga Vani’, illustreert de overlevingskracht van de rijke Indiase muziektraditie als cultureel erfgoed door de generaties heen. Prewien Pandohi-Mishre en ensemble geven een eigentijdse interpretatie van klassieke liederen, volksmuziek en tijdloze filmklassiekers.

Het tweede deel van de voorstelling ‘Yatra’, vertelt het verhaal van de reis per schip in 1873 van India naar Suriname door dansgroep Beyond Bharata Natyam. De choreografie is vormgegeven door Sitra Bonoo en Percy Muntslag en speciaal gemaakt ter ere van 150 jaar Hindostaanse immigratie. Het dansverhaal toont elementen van de Indiase klassieke dansstijlen, volksdans en moderne beeldende expressie.

Inloop: 14.00 uur. Programma begint om 15.00 uur.

We sluiten de middag af met een borrel, zoete en hartige hapjes.

Prijs:
Volwassenen €16,-